Sterrenpoort-Nieuw-Zeeland.reismee.nl

Kerikeri en tot slot!

Vandaag plaats ik de laatste foto's van onze reis. We zijn nu op de terugweg naar Auckland waar vandaan we dinsdagavond op het vliegtuig stappen. Ik dank jullie voor de leuke reactie's die ik mocht ontvangen. Uiteraard kan ik nog veel meer vertellen over mijn belevenissen. Dus wie weet spreek ik je eerdaags voor de gezelligheid of in mijn praktijk! Wie zich opgegeven had voor de gezamenlijke volle maan meditatie op 11-2 krijgt na mijn thuiskomst hierover nog een kort verslagje. De volgende foto's zijn voornamelijk plaatjes vanuit Kerikeri, omdat we hier ruim 5 dagen verbleven als uitvalsbasis. Kerikeri heeft zelf een belangrijke rol gespeeld in het historisch verleden van Nieuw-Zeeland. Hier kwam de eerste missionaris aan om zieltjes voor het Christelijke geloof te gaan winnen. Het Witte Misionarishuis is dan ook het oudste gebouw van Nieuw-Zeeland. Best bijzonder dat het hout nooit vergaan is. Daarnaast staat Stone House, het oudste stenen huis van Nieuw-Zeeland. Het was ooit een handels pakhuis. De handelswaar bleef er goed droog in voor de overslag. Iedere zaterdag vindt er een markt plaats in Kerikeri. Was een leuke ervaring. Mooi terrein, veel mooie natuurproducten en etenswaren. Veel kunstenaars, kristallen, drums, voetmassage en ook healers die uitleg gaven en geboekt konden worden. In Kerikeri voelde ik een hele duidelijke diepe verbinding tussen Hemel en Aarde. Zowel veel soorten kerkgemeenschappen, als bedrijven/praktijken die zich presenteerden als: Avalon, Kwan, Sjamanic, Pagoda, Healing en icm de 4 elementen workshops aanboden. Ook in de winkels hangt hier veel mooie symboliek. We hebben hier ook nog koffie gedronken in de Jerusalem bar, waar ik een mooi aandenken heb gekocht met 12 edelstenen erop aanwezig. Tot slot: Berend heeft ons totaal meer dan 5000 km Nieuw-Zeeland door gereden! Fantastisch, de hele reis hebben we genoten van de weelderige natuur. Zo puur! Alle elementen speelden een belangrijke rol. Met name de vogels! Dagelijks werden we door ze verrast en waren ze in onze omgeving. We hebben veel geleerd over ze. Nieuw-Zeelandse bewoners komen heerlijk relaxt over. Veel minder stress, veel meer basic, veel natuurbewuster. Zo fantastisch dat er zoveel Maori plaatsnamen zijn en hun taal in ere wordt gehouden. Echter in dit land spelen er ook problemen. Niet alle Maori-stammen hebben zich verenigd en aangesloten. Ook zie je in Auckland dat het een wereldstad is en hier onze westerse problemen op de loer liggen. De Aziatische gemeenschap groeit erg snel, omdat er werk voor ze is. Gelukkig wordt er alles aan gedaan om iedereen goed te laten integreren door de Engelse taal te leren. Fietsen lijkt me hier levensgevaarlijk, omdat er nauwelijks ruimte op de weg voor ze is. Men is afhankelijk van dat de automobilisten ze ruimte geeft op de doorgaande wegen. Het eten is hier een mooie mix van de verschillende culturen. Veel hartige Ontbijten! Niets voor mij, maar ja je moet weten dat je op reis bent toch! Wie wil kamperen met goede voorzieningen kan het beste de 'Top 10 parken' boeken. Deze deden werkelijk hun naam eer aan. Daarnaast waren de 'Kiwi parken' ook prima. Compliment voor NZ tot slot: In 5 weken tijd heb ik slechts één toilet aangetroffen waar het wc-papier op was!!!!!!!!!!! Dit wilde ik jullie niet onthouden :)

keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie