Sterrenpoort-Nieuw-Zeeland.reismee.nl

Wanaka, Crown Range pass, Arrowtown en Te Anau

Veel regen vannacht maar stopte keurig rond 7.30 uur. In Wanaka koffie gedronken, boodschappen gedaan en tank weer volgegooid voor reis naar Te Anau. We rijden om Queenstown heen, omdat we daar over 3 dagen zullen eindigen alvorens we zaterdag met vliegtuig terug zullen vliegen naar Auckland. Het is weer een steile klim tussen de rotsen door omhoog. De bergen rondom de pass Crown Range zijn kaal met alleen maar mossen en grassen op 1076 m hoogte. Brrrrr en een hele koude wind! Niet voor niets is er vannacht flink sneeuw op de toppen hier gevallen. Onderaan de berg aangekomen stoppen we in een heel leuk plaatsje Arrowtown. Ook weer een goudmijn dorp. Leuke winkels en restaurantjes van veel nationaliteiten zijn er te vinden. Doet doms wel wat New Orleansachtig aan. In de crystalwinkel 'Rainbow Doorways' loop ik voor het eerst in Nieuw-Zeeland tegen enkele crystal skulls aan. Twee, 'n rode jaspis en 'n zwarte obsidisaan, worden opgenomen in mijn Sterrenpoort Kristal Skull HealingTeam en gaan dus met mij mee op reis naar Nederland! Toch wel heel bijzonder dat ik juist als boogschutter door deze skulls helemaal naar Arrowtown geroepen ben! Ze hebben dus wel wat pijlen voor mij op hun boog! Ik ben héél blij met deze wonderlijke verbinding! Onze rit vervolgt naar Te Anau. Hier blijven we 2 x overnachten op 'Te Anau Lakeview'. Het is het grooste meer van het Zuidereiland en we gaan hiervandaan heen en weer rijden voor een reeds geboekte fjorden bootttocht bij Milford Sound.

keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie